Zalety spożywania ciemnej czekolady i kakao

Ciężko znaleźć osobę, która nie lubi czekolady. Jednak większość zajada się czekoladami mlecznymi, które z prawdziwą czekoladą nie mają wiele wspólnego, zawierają dużo cukru i mleka.

Najlepiej wybierać gorzką czekoladę z możliwie największą ilością kakao w składzie, od 70% do 99%. Czekolada jest synonimem szczęścia, ponieważ podnosi poziom serotoniny (hormonu szczęścia) w mózgu i jest to udowodnione naukowo.

Jakie są zalety spożywania gorzkiej czekolady?

1. Wysoki poziom minerałów i antyoksydantów.

Czekolada ma jeden z najwyższych poziomów przeciwutleniaczy wśród żywności, dzięki zawartości kakao. Antyoksydanty pomagają chronić organizm przed wolnymi rodnikami. Ciemna czekolada zawiera żelazo, magnez, miedź, fosfor, cynk, mangan i selen.

2. Łagodzi stres.

Jak wspominałam wcześniej, czekolada przyczynia się do zwiększenia poziomu serotoniny, która działa jako środek przeciwdepresyjny i obniża poziom stresu. Badania przeprowadzone przez naukowców w Szwajcarii potwierdziły, że związki chemiczne występujące w ciemnej czekoladzie odgrywają kluczową rolę w poprawie poziomu stresu u osób podatnych na jego wysokie działanie. By uzyskać odpowiedni efekt należy wybierać czekoladę o zawartości kakao minimum 85%.

cocoa-beans-499970_640

3. Poprawia pamięć i koncentrację.

Badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Nottingham wykazały, że spożywanie ciemnej czekolady może zwiększyć przepływ krwi do mózgu przez okres do trzech godzin. Poprawia to pamięć krótkotrwałą i czujność. Kakao może również przyczynić się do poprawy koncentracji, czasu reakcji i przywoływania pamięci. Warto rozważyć jej spożywanie podczas nauki do egzaminów.

4. Zdrowa przekąska.

Ciemna czekolada o zawartości kakao od 75% do 99% przynosi wiele cennych korzyści dla organizmu, jeżeli oczywiście nie jesteśmy uczuleni na kakao. Wystarczy nie przesadzać z ilością i uważać na skład, który powinien ograniczać się jedynie do kakao, tłuszczu kakaowego i ewentualnie cukru kokosowego.  Im wyższy procent kakao tym mniej cukru.

Można jeść gorzką czekoladę od czasu do czasu, ciemne kakao w proszku lub surowe ziarna kakao do koktajli.

Zacisze Zdrowia

chocolate-968457_640

Wszystkie treści zamieszczone na blogu mają wyłącznie charakter informacyjny i nie powinny zastępować profesjonalnej porady lekarskiej. Autorzy nie ponoszą odpowiedzialności za wykorzystanie zamieszczonych na blogu informacji.

Share Button

Dodaj komentarz